tisdag, januari 30, 2007

Min tidigare fackavgift var på 137 kr, nu är den på 382 kr i månaden!!!! Jävla borgarsvin!!! Och jag tycker nästan synd om den stackars telefonisten på SEKO som är tvungen att förklara för sjutusen arga brevbärare varför de måste skära ner på kostnaderna där hemma. Reinfeldt själv borde sitta och ta emot alla samtal!
Och det skulle kännas som ett sånt jävla nederlag om jag gick ur facket nu, då har terroristerna vunnit! Och det skulle inte ens göra nån vidare skillnad om jag gick ur bara facket, och fortsatte vara kvar i a-kassan, avgiften skulle bara droppa typ 50 kr. En droppe i havet, havet som är 382 kronor. "Piss i Mississippi" som nån sa.

6 kommentarer:

Anonym sa...

äh wtf gör som jag och strunta i både och!

Johan sa...

Varför är du med i SEKO, när du ska bli journalist? Bli studerandemedlem i Journalistförbundet!

KF sa...

men jag är studerandemedlem i SJF också! men det är ju a-kasseavgiften som har höjts så mycket, och a-kassan kan jag väl inte ens vara medlem i via SJF som studerandemedlem?

Anonym sa...

får man vara med i a-kassan utan att jobba då? du jobbar väl inte så överdrivet mycket?

KF sa...

man får inte gå med i a-kassan utan att jobba, och jag jobbade när jag gick med. så det så.

Anonym sa...

ahaa! man märker ju vems pappa som jobbar med vad så att säga ;(